Pengarutan Begin

huargg.. lame rasanye tak blogging.. aku nak citer benda mengarut lepas “pengalaman” yang aku tempuh dalam braper minggu ni.. hehehhee.. baca la, maybe pada kaum laki leh pakai kot cerita aku ni.. ahhaha.. aku ske tul mengarut.. :P

p/s: untuk bacaan umum sahaja, jangan tiru aksi ini..

—————————————————— and the story begin

Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

Kadi tanye kat pompuan tu… .
“kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?

Pompuan tu jawab,”saya yang mengandungkan anak tu.saya yang melahirkan anak tu.dia keluar dari perut saya”

Kadi pun tanye si jantan…
“hah… kamu… .bagi alasan kenapa anak tu, kamu yang patut bela”
“tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pastu saya ‘tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. saya nak tanye tuan..air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”
jawab kadi, “hak kamu le..”
jantan tu kata lak,”hah! sama le kes ni pun… Kan tuan, kan… kan? “

Advertisements

2 Comments (+add yours?)

  1. pilie
    Aug 04, 2008 @ 12:24:29

    huahuahua…
    that right bebeh…
    perumpamaan the best ever…
    wakakakaka…

  2. ur SWEETheart
    May 01, 2009 @ 13:54:13

    Awak ni kan, ada2 ajer nak menangkan si kaum adam yee.. ish2..cian kat kaum hawa tau

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: